Re: Bygga paket av kernel.

On Thu, Sep 09, 2004 at 11:22:04AM +0200, lasse wrote:
> Har sett mycket på denna lista ang bygga kernel med apt verktygen. Är
> mycket intresserad av detta. jag har 16 debian burkar med default
> installation som jag skulle vilja uppdatera kernel på.
>
> Kan man bygga en kernel med apt och få den som paket för att installera
> på andra burkar?

Nja, inte med apt, men med make-kpkg kan du bygga det mesta.
http://myrddin.org/howto/debian-kernel-recompile.php är en av många
tutorials om just detta.

Ett smidigt sätt att sprida kärnan är att sätta upp ett eget repository.
Det är inte så svårt, och man vinner mycket på det i längden.
http://www.debian.org/doc/manuals/repository-howto/repository-howto.html

/Michael