Borde inte sarge bli 'stable' snart?

Den frågan i en annan tråd, och även svaret.
Jag sitter just nu och installerar 15 burkar (idag) med befintlig stable, är mitt jobb nu "waste of time" eller kan jag bara lungt invänta att speglarna uppdaterar. sen köra apt-get update && apt-get distupgrade... och allt kommer fint att gå upp till "nya" stable?

Spåna med mig nu..för jag har fler datorer som ska installeras
(hemma 13 datorer, 3 med debian,3 slackware, 1openbsd, 1freebsd, 1 solaris, 1 suse 9,1 geos,1 widnose + oinstallerade ...)
(sitter med 56K modem...dvs ingen fast lina )

--
"All my life I wanted to be someone; I guess I should have been more
specific."