Re: Behöver hjälp med en Konica KD-420Z

Tjena Christian,
Ifall att din kamera blir igenkänd och allt så brukar det många gånger vara som
så att du tar och monterar t.ex. /dev/ttyUSB0 till en viss katalog och
därefter så kan du läsa och skriva mot kamerans minne direkt.

En snabb google-sökning gav mig också denna HOWTO, som kanske skulle kunna
hjälpa dig (jag antog att kameran kopplas mot USB...):
http://www.faqs.org/docs/Linux-HOWTO/USB-Digital-Camera-HOWTO.html

Angående program så vet jag att gnome har ett program som heter 'Image Viewer'
som fungerar helt okej ifall att man inte vill ha ett stort bildvisarprogram.
Image Viewer startas på terminalen med kommandot 'eog'.

Hälsningar

Jens