Re: egen installations server

On Wed, Sep 08, 2004 at 10:56:36AM +0200, lasse wrote:
> Jag tror att det där är en av lösningarna, den ska iaf provas.
> Min uppsättning är
> burk1 som agerar dhcp/http/nfs-server, den skickar kernel och ramdisk till
> clienterna, som då kan starta installationsprogrammet. Base install
> hämtas från bruk1 via http.
> Sen efter boot så forsätter installationen som vanligt. dvs att paket
> hämtas (från burk1) via antigen nfs eller http. Det jag kanske lite
> dålligt förklarade i mitt mail till listan är att jag på något sätt
> skulle vilja få samma träd/struktur som finns på dom flesta större ftp'er.
> [...]

Jag tror att debarchiver [0] eller katie [1] borde kunna lösa problemet
genom att bygga upp en ny struktur med alla paketen i.

Har aldrig testat något av programen så om det går sönder så får du båda
bitarna plus att jag tror Ola finns på listan och kan hjälpa till med
problem.

/jp

[0] http://www.opal.dhs.org/programs/debarchiver/
[1] http://ftp-master.debian.org/

--
 jens persson         #    APL is a write-only language. I can write
 <jens@persson.cx>    #     programs in APL, but I can't read any of