SMTP, exim och stunnel

Hej!
Jag har en fråga som anknyter lite till dagens tidigare frågor på
listan. Jag är ute och åker med min bärbara dator som kör exim,
konfigurerad att använda jobbets mailserver som "smarthost".
Servern vägrar dessvärre (eller dessbättre) att vidarebefordra mail
från avsändare utanför den egna domänen.

Det finns som jag ser det tvä lösningar: att låta bli "smarthosten" eller
forwardning av smtp-porten till denna via ssh eller stunnel.
Jag skulle helst vilja få exim att göra det senare automatiskt då
laptopen befinner sig i en extern domän.
Har någon gjort något liknande?

Hälsningar
Carl-Fredrik