Diskless problem

Tjena,
Jag håller på att sätta upp en sever med ett antal tunna-klienter.
Jag har använt mig av Debianpaketet "Diskless",
http://packages.debian.org/testing/misc/diskless, och jag har använt
föjande HowTo http://wiki.debian.net/index.cgi?DiskLess.

Jag har följt HowTo:n noggrant och skapat alla kataloger och images.
Har även byggt en ny kärna med NFS-root support som verkar funka bra.
DHCP, TFTP och NFS-serverar är uppe och snurrar och funkar bra. Jag
lyckas få klienterna att starta upp och ladda hem start-upp filerna,
via PXE, och klienterna får en IP-adress från servern, via DHCP:n.
Jag kan se att de tunna-klienterna har laddat ner kärnan och börjar
boot upp, men efter ett tag så stannar bootningsprocessen. Jag har
försökt att ta redan på när detta sker och har kommit fram till att
jag tror att den stannar upp när den ska montera rootfilsystemet, via
NFS. Jag har kollat i loggarna och felloggarna på servern men kan
inte hitta någonting om att något kan ha gått snett vid uppstarten av
klienterna. Har även kollat runt på, nästintill hela, internet efter
hjälp men inte hittat något som direkt kan hjälpa mig.

Tänkte därför höra om det är någon som har erfaranhet av
Tunna-klienter under Debian, speciellt Diskless-paketet, och som kan
ha något förslag på vad som kan vara fel när jag bootar klienterna?

Mvh,
Fredric