Re: Studsa med procmail

On Tue, Sep 07, 2004 at 09:50:20AM +0200, Mikael Hedin wrote:
> Okej, det har diskuterats tidigare i olika varianter. Men jag kan inte minnas,
> och just nu ids jag inte RTFMa, så:
>
> Jag kör spamassassin från procmail. Nu lägger jag taggade brev i en egen låda
> men den blir jättefull. Jag skulle vilja studsa dem istället (t.ex. not
> accepted eller liknande felmeddelande).  Hur gör jag?

Du kan inte studsa brev "på riktigt" i från procmail.

Eftersom mottagande mail-server redan har tagit emot mailet när
procmail anropas kommer aldrig den som skickar brevet att se att du
inte tar emot brevet.

Det man kan göra från procmail är att skicka en "falsk studs" till den
som står som avsändare i brevet. Eftersom den adressen i de flesta
fall inte finns eller tillhör någon oskyldig, så får man bara en studs
på sin studs eller så fyller man någon stackars jäkels inbox.

hälsningar
Håkan