Unknown HZ value

Hej,

Har börjat få ett lite konstigt felmeddelande när jag kör kommandon
som till exempel uptime på min linux-router. Jag tycker att det verkar som om om felet
uppkommer när routern har haft mycket att göra ett tag, men som sagt,
det kan vara fel av mig. Upptäckte nyligen att jag får "Unknown HZ
value! (93) Assume 100." istället för 94 som i exemplet nedan. Datorn
kör Debian Woody med en 2.6.5-kärna. I övrigt så fungerar den helt
utan problem.

Jag har sökt på Google men inte hittat något vettigt, så är det någon
här på listan som vet vad det kan bero på?

~:uptime
Unknown HZ value! (94) Assume 100.
20:22:16 up 4 days, 22:41,  1 user,  load average: 0.42, 0.35, 0.29

--
Daniel Holmström