Re: Byta ut sendmail?

> Jag sitter och kikar på att byta ut sendmail, men vad ska man byta till?
> har ett par domäner, som ska ha webmail,och fullt stöd för ssl/tls. Har
> funderingar på något med maildir. Kan ni ge mig lite tipps och synpunkter.

Hur frestande det än är att köra allt inom courier-familjen kan jag dock bara
avråda från courier-mta (esmtp). Den är lite för petig med att breven ska följa
diverse RFC:er*. Jag har inte provat courier-maildrop men den sägs vara bra.
Fördelen med att köra allt inom courier är att man kan konfigurera allt med
ett gemensamt webbadministrationsgränssnitt.

* Eller är det någon som vet hur man gör den mindre kräsen? Utan inofficiella patchar.

*/ Christoffer Sawicki <qerub@home.se>