Re: Byta ut sendmail?

On Mon, 30 Aug 2004 11:06:00 +0200, lasse <lasse@st0kk.com> wrote:
Jag sitter och kikar på att byta ut sendmail, men vad ska man byta till?
har ett par domäner, som ska ha webmail,och fullt stöd för ssl/tls. Har funderingar på något med maildir. Kan ni ge mig lite tipps och synpunkter.
/Lasse
Jag skulle säga Postfix isåfall eftersom jag själv använder det till ett antal domäner med ssl/tls. Till detta kör jag courier-maildrop och courier-imap-ssl och det fungerar finfint. Sen använder jag amavisd-new och clamav mot spam/virus och det går finfint att integrera dem med Postfix.

Det finns nya versioner av alla ovanstående program på http://backports.org