Re: alsa-ljud i gnome

> Det går alltså inte att använda någon annan "ljuddelnings-daemon" än
> esd i gnome, men det förhindrar dig inte från att använda alsa, som ju
> är en drivrutin. Se bara till att ha libesd-alsa0 installerat istället
> för libesd0.

Kan man kanske, rent teoretiskt, köra "artsdsp esd" e.d. :o) ?

Själv kör jag en esd för alla användare på burken, startar med "-public
-tcp -as 1 -public -nobeeps -port 16001". Släpper dsp när den inte behövs,
fungerar bra för mig (även om jag var tvungen att byta namn på esd till
esd.real, för att Gnome inte ska starta egna esd i alla fall).

/Per Eric
--
^): Per Eric Rosén http://rosnix.nu/~per/
/   per@rosnix.nu  GPG 7A7A BD68 ADC0 01E1 F560 79FD 33D1 1EC3 1EBB 7311