Re: Väldigt enkel MTA

Reine Johansson:
> Jag letar efter en extremt simpel MTA. Har kollat på Exim, Postfix och
> sendmail, men alla är en mardröm att konfigurera för mina enkla behov.

Jaså? Jag tycker att Exim är väldigt enkel att konfigurera om man
använder debconf-gränsnittet. Postfix är inte överdrivet svår
heller. Sendmail är dock en mardröm, det håller jag med om.

> Jag behöver en simpel MTA som tar emot mail och sedan skickar mailen
> vidare till andra adresser (aliases). Finns det verkligen ingen sådan
> enkel MTA?

Per Blomqvist:
> ssmtp - extremely simple MTA to get mail off the system to a mail
> hub

Men ssmtp lyssnar inte på någon port och kan inte heller expandera
alias.

> Du kan se fler MTA's med: "apt-cache search MTA".

Eller "apt-cache showpkg mail-transport-agent" (under Reverse
Provides).

--
Pelle