Re: Mappa till rätt enhetsnamn

David Röhr:
> Gnome 2.8 (släpps om sisådär 3v) ska också innehålla en Volume Manager
> som löser USB-biten smidigt och bra. Vet rätt dåligt om den i dagsläget,
> men den borde redan finnas i de 2.7-versioner som släppts, någon som
> testat?

Jag har testat det som finns i sarge, dvs paketet
gnome-volume-manager. Det fungerar, när jag stoppar i USB-stickan
ploppar den upp på skrivbordet. Det finns dock ett problem: tack vare
FAM så går det inte att avmontera stickan. Jag kan visserligen bara
rycka ut stickan, då avmonteras den och försvinner från skrivbordet,
men då hinner inte kärnan skriva den data den buffrat. Lösningen heter
förstås supermount men jag tycker inte om att patcha kärnan.

--
Pelle