kernel 2.6

Hej!
Jag har provat på att installera senaste kärnan 2.6.8.1 enligt anvisningar i
datormagazin nr 13 2003 och nr 7 2004.

Efter att jag startat om systemet med den nya kärnan fick jag
felmeddelandet:
kernel panic: VFS: Unable to mount root fs on unknown-block(3,1)

Vet inte vad detta betyder, men något är fel.
Förmodligen är inte heller artikeln i DMZ anpassad för Debian.

Datorn jag har är en ASUS P2B-LS (PII 450) med CDROM och en stor disk
(seagate 40GB ) som inte stöds av bios men däremot har den en mjukvara
installerad DDO från ONTRACK Data International. Kan detta vara något som
spökar?

Hur som helst är det någon som känner igen problemet och kan hjälpa mig på
traven på hur jag ska felsöka eller installera/konfigurera kärnan korrekt.

Tack på förhand.
Sandor