Re: filsystem, fel användande procent...

Samuel Blomqvist:

Jag har inga problem med att läsa filer från disken i Linux men när jag kör en df -h eller en pydf så visas fel % använt utrymme.

Procentsatsen motsvarar ju åtminstone siffran som anges där, så det är iaf inte procenträkningen som går fel :)

Är det någon som har en ide om vad som kan vara fel?

FAT32 lagrar ju mängden ledigt utrymme på disken, det är möjligt att det är det värdet som kommit ur synk med verkligheten, speciellt om du har kopplat från disken utan att den har hunnit tömma alla buffertar. Testa att köra dosfsck på disken, eventuellt även en CHKDSK/Scandisk från en Windowsmaskin.

löser det sig kanske om jag partitionerar om den i ett par mindre partitioner?

Jag tvivlar starkt på att det skulle göra någon skillnad.

--
\\//
Peter - http://www.softwolves.pp.se/