Re: Travan med IDE-anslutning

Anders Wallenquist wrote:

> Ingen verkar ha erfarenhet av Travan/USB (se tidigare inlägg). Tittar
> även på en Mast Travan TR5 10/20GB IDE (motsvarande bandare men IDE
> istället). Är det någon med erfarenget av ett sådant djur?

Jag har en 8GB travan ide som jag kört i både kernel 2.4 oxh 2.6.
Slå på IDE-TAPE(tror jag det är) och den hittas sedan som en ide
enhet(t.ex. /dev/hdd) men kom ihåg att ändra enhetsbeteckningen till,
i.d.h.f, /dev/hdd i det backup programmet du tänker använda som normalt
vill köra mot en scsi-enhet.

	Hiamal