Re: svenska tecken i consollen

apt-get install locales

tror jag kan vara bra...

sedan har jag dessa i min egen  ~/.bashrc  så det bara gäller mig..

LESSCHARSET=latin1; export LESSCHARSET

export LANG=sv_SE
export LANGUAGE=sv_SE
export LC_ALL=sv_SE

vill du sedan kunna skriva lite svenska tecken i consolen också så kan
du behöva fippla lite i /etc/inputrc

du får väl säga till om du behöver den informationen...

å andra sidan tycks det som om Debian håller på att byta till UTF-8 så
dessa inställningar kanske är utdaterade...

/Samuel

Ps. ursäkta ni som fick detta två gånger. Missade skicka det till
listan... Ds.

--
Free computer support at
http://www.suggestafix.com