Re: NON-US eller vad???

Christian Bjälevik:
> Som jag läste i tråden du länkade till. Dessutom läste jag HELA
> tråden och såg att mplayer fortfarande inte gjort vad som krävs för
> inkludering i debian. Min tro är att det inte kommer bli inkluderat
> förrens varje fil de modifierat har en statement högst upp som säger
> när den först blev modifierad och när den sist blev det med vidare
> hänvisning mot cvs.

Hrm, okej.

För att återgå till ämnet, vad är det då Debian inte inkluderar på
grund av patentproblem, förutom GIF-stöd[1] och Freetype-hinting[2]?
Finns det något viktigt?

[1] Som inte är speciellt viktigt och ändå ska inkluderas snart så
    fort patentet har gått ut i alla länder.
[2] Ändå verkar Freetype-hintern vara ganska inofficiell och det finns
    ju en autohinter.

--
Pelle