Re: NON-US eller vad???

On Thu, 12 Aug 2004 21:20:02 +0200
Per Olofsson <pelle@dsv.su.se> wrote:

> Lars Hallberg:
>
> Jo, jag håller med. Kan tänka mig att man kanske håller andan i väntan
> på att ett beslut ska göras i EU. Fast vad det är för "kripleware" du
> talar om vet jag inte riktigt, det jag stör mig på mest är att mplayer
> inte finns i Debian.

Vilket iofs beror på, som jag fattat det, att de modifierat annan programkod utan att ha märkt ut vad för ändringar de gjort. Läste på någon mailinglista. Bara att söka på mplayer debian på google så borde man få träffar. Mao, det är pga brott mot GPL, det skulle inte lösas med en non-patent eftersom mplayer är GPL det också :-P.

--
Christian     .-.    Bjälevik
Jabber.org    /v\     nafallo