Re: NON-US eller vad???

> Jag ska ladda ner en iso fil och bränna i min brännare!
> filen heter debian-30r2-i386-binary-1.....
> Men nu undrar jag ska jag välja den som heter NONUS eller inte!
> Jag blir så kluven när jag läser faq! NONUS för mig betyder "inte/ej usa"
> alltså den får inte distribueras i USA. Men när man läser faq så innehåller
> den krypterings saker som gör att den inte får distribueras utanför
> USA.....skumt eller så är jag trött?!?

"non-us"-märkta saker får inte exporteras ut ur USA. Det innebär att du gärna
får välja den om du vill, såvida du inte tankar den från en amerikansk
server... :)

Och en sak, du kanske ska försöka dig på att installera Debian 3.1 (Sarge)
istället? Det är inte släppt än, men beräknas vara färdigt i nästa månad.

*/ Christoffer Sawicki <qerub@home.se>