Re: Massinstallation med F.A.I.

* Hiamal (hiamal@gmx.net) [040803 22:31]:
> Jag tänker installera debian på flera datorer.
> Har titta på en live-cd lösning á la Knoppix men det skulle vara för
> arbetsam att göra för varje pc samt att det skulle ta för lång tid.
> Det ska vara enkelt(men det är ok att smutsa ner händerna på vägen dit).
>
> Alla pc:n ska ha X samt ha nån office suite installerad(Openoffice,
> Abiword+Gnumeric, etc), "med internet"(älskar när det används som sälj
> argument i reklamen) och kernel 2.6.x.
>
> Problemet är att det kan skillja en hel del hårdvarumässigt från en pc
> till pc.

ja, det låter som FAI.

vid debconf4 i Porto Allegre körde vi FAI för att installera all
de datorerna i Hacklabet. det var två som kunde FAI rätt så bra
(och jag tror de lekte en hel del då och gjorde andra såker
imellan). men det tag nästan en väcka tills de hade systemet
verkligen *klart* med nss-ldap och allt. men sen gick det
utmärkt att installera de olika burkar.

jonas smedegard (kopenhagen) var en av de två. kontakta honom.