Re: [OT] Vmware 3.0 och kernel 2.6

On Mon, Aug 02, 2004 at 06:08:23PM +0200, Hiamal wrote:
> har någon fått vmware 3.0 tillsammans med kernel 2.6.x att funka?
> Vmware 3.0 tillsammans men kernel 2.4.x funkade fint men när jag
> uppgraderade till kernel 2.6.6 så vill den bara inte.
> Vmware 4.0 funkar däremot problemlöst med k.2.6.x men jag har ingen
> licens till den.

Jag har ingen erfarenhet av just dessa versioner, så detta svar kan vara
helt fel. Jag använde tidigare versioner av vmware och 2.4.x kärnor och
fix ofta modifiera vmwares kärn-modul då jag uppgraderade kärnan. När
inte detta räckte så brukade det gå att hitta någon binär-patch med
google.

Troligtvis så finns det ingen kärn-modul för 2.6.x inkluderat med vmware
3.0 vilket är orsaken till att det inte fungerar för dig. Är väl möjligt
att en sådan modul kan finns tillgänglig någonstans om du söker lite med
google på usenet. Annars blir du väl tvingad att köra 2.4.x...

Joakim

--
Joakim Andersson ; ja@morrdusk.net ; http://morrdusk.net