Re: EZ-Drive + installation

On Thu, 2004-07-29 at 13:21, kringla wrote:
> Jag försöker installera Debian på en Maxtor 80GB disk. Datorn disken
> sitter i har ett nytt moderkort som borde klara att hitta hela disken,
> men den hittar bara 33.8GB. Jag har en annan dator med en exakt likadan
> disk, men med ett gammalt BX-chipset. Den disken hittas perfekt.
>
> Den krånglande disken har EZ-Drive installerat i MBR, jag har inte
> provat att ta bort det (fdisk /mbr) eftersom det tidigare visat sig
> krävas för ett annat operativsystem...
>
> När jag sätter den krånglande disken i min gamla dator (kärna 2.6.7)
> hittar den ändåså inte mer utrymme.

> [...]

Är du säker på att du har byglat disken korrekt? Jag hade nåt liknande
problem där en 120GB-disk inte dök upp som större än typ 30GB. _Sen_ kom
jag på vad som var fel och kände mig riktigt korkad...

	/Daniel
--
Americans have different ways of saying things.
They say 'elevator', we say 'lift' ... they say