Re: Få igång musen igen?

At 13:13 2004-07-23 -0400, Samuel Blomqvist wrote:
timebandit wrote:
När jag starta upp burken så hade jag glömt plugga in musen i PS/2 kontakten.... Så den funkar inte nu... Finns det nått sätt att få den att funka UTAN att behöva starta om burken? Jag har försökt att starta gpm och prövat confa om med gpm-config men det hjälper inte... :-(

För mig brukar det räcka med att starta om X. av någon anledning vill den inte hitta musen annars... har man en USB-råtta brukar det dock gå bra att plugga in den efteråt...

Jag har dock ett liknande problem på en av mina datorer... Jag fjärrstyr den datorn från min andra dator men om jag inte har någon mus ansluten på den dator så hänger sig X vid starten... bara att byta till en consol och slå ihjäl X, ansluta en råtta och starta X igen då fungerar det.

/Samuel