Re: OT ? Rekommendation för fotogalleriprogram?

Hej,

era+debian@iki.fi skrev:
> Jag har en drös med jpeggar som jag har sugit ner från kameran och
> sparat enligt datum då jag flyttat över dem från kameran, alltså en
> katalog per sats. Filerna heter tråkiga saker som 000345.jpg och det
> vore nyttigt att få lite mera struktur på samlingen.
[...]
Rent spontant kommer jag att tänka på Gallery (http://gallery.menalto.com)
som verkar ha allt det du kräver. Jag använder själv
detta(http://gallery.snugg.net) och det fungerar riktigt bra för mig. Det
använder sig av PHP4, men någon SQL-databas behövs inte.

Det finns som debianpaket, men det är egentligen enklast att ladda ner det
direkt från sidan och packa upp i lämpligt webutrymme.

Mvh,
Johnny