Re: ncpfs och PAM

> Jag har testat. Något specifikt du undrar över?

Jag har kommit såpass långt med ncpfs att följande fungerar:
ncpmount -S UMBSRV_ISIS -A UMBSRV_ISIS -U .nv2sach.elev.umb /tmp/novell

Värre är det med PAM, där jag gjort såhär:
gnuworks# grep pam_ncp_auth.so /etc/pam.d/common-*
/etc/pam.d/common-auth:auth     required        pam_ncp_auth.so -zA -A -m -a -u,,r,gcd -d server=UMBSRV_ISIS
/etc/pam.d/common-password:password required pam_ncp_auth.so -zA -A -m -a -u,,r,gcd -d server=UMBSRV_ISIS
/etc/pam.d/common-session:session       required        pam_ncp_auth.so -d

...enligt instruktioner från http://www.novell.com/coolsolutions/netware/features/trenches/tr_nw_authentication_nw.html (extremt odetaljerad).

Jag förväntar mig inte att ovanstående ska fungera, dock ge några vettiga log-meddelanden.
Om du har kvar din PAM konfiguration för pam_ncp_auth.so skulle jag bli oerhört tacksam om jag fick kika på den.

Känner du kanske till någon Linux-distribution med inbyggt PAM/ncp-stöd som man kika på?

*/ Christoffer Sawicki <qerub@home.se>