Re: Bästa sättet om man vill kompilera om en kärna flera gånger.

On Tue, 2004-07-06 at 11:04, thomas.marquart@astro.uu.se wrote:
> (make-kpkg clean)
> make-kpkg --config menuconfig --append-to-version vadsomhelst \
> kernel_image modules_image
> sedan installerar man .deb paketet som har byggts med dpkg -i
> det tar automatiskt hand om boot-loadern hos mig eftersom jag har
> postinst_hook = /sbin/update-grub i mitt /etc/kernel-img.conf
>
> stora fördelen är nog det enkla sättet att avinstallera med apt

Men här kompilerar man en hel kernel med moduler. Om man upptäcker att
man vill lägga till en modul i efterhand... Kan man lösa det snyggt med
make-kpkg? Istället för att kompilera om allt, kärna och moduler, skapa
paket av allt och sen installera med dpkg, skulle det vara trevligt att
kunna (eventuellt kompilera alla moduler) men sen bara kunna uppdatera
/lib/modules/[kernelversion]/. Jag har ännu inte greppat hur det ska gå
till.

//Ivar