Re: Bästa sättet om man vill kompilera om en kärna flera gånger.

On Tue, Jul 06, 2004 at 09:03:25AM +0000, lasse wrote:
> Ursäkta att jag bryter in i tråden.....
> jag har aldrig kompilerat om min kärna igenom att använda make -kpkg
> bara snabbt, när jag kör valinga modellen
> (make clean om jag måste)
> make menuconfig
> make
> make modules_install
> (åsså sen lilo tjafset..)
>
> hur skulle den biten se ut om man gör som ni gör?

(make-kpkg clean)
make-kpkg --config menuconfig --append-to-version vadsomhelst \
kernel_image modules_image
sedan installerar man .deb paketet som har byggts med dpkg -i
det tar automatiskt hand om boot-loadern hos mig eftersom jag har
postinst_hook = /sbin/update-grub i mitt /etc/kernel-img.conf

stora fördelen är nog det enkla sättet att avinstallera med apt

mvh
thomas
--
thomas.marquart@astro.uu.se