Bästa sättet om man vill kompilera om en kärna flera gånger.

Jag funderar över två saker.

Varför råder alla debian-kernel-sidor jag varit inne på en att köra en "make-kpkg clean" innan varje "make-kpkg ... kernel_image ..."? Jag håller på och mixtrar lite med en gammal kärna för skojs skull, men tycker det känns väldigt onödigt att göra en "make clean" och bygga om ALLT varje gång, bara för jag vill testa en ny modul, eller så. Det gör man väl aldrig annars med make? Tanken med make är väl att man ska slippa bygga om allt (och att det ska vara enkelt förstås)? Är det något speciellt med kärnor, eller är det bara en missuppfattning att man måste bygga om allt från början varje gång?

Sen undrar jag om man kan slippa bygga om och installera en kärna om man bara vill lägga till en ny modul, fast en som tillhör kärnan från början.

Hänvisningar till bra sidor tas tacksamt emot :)

/ Henrik