Re: X startar om slumpmässigt

Inget väsentligt nytt men några ytterligare möjligen relevanta
observationer.

On Tue, 22 Jun 2004 15:17:53 +0300, I posted to debian-user-swedish:
 > On Mon, 21 Jun 2004 20:14:26 +0200, Sandor Suta <sandor.suta@bredband.net>
 > posted to debian-user-swedish:
 > Jag har upplevt något liknande (sarge installerad med debian-installer
 > beta 3 i mitten av april; endast sparsamt uppdaterad sedan dess) och
 > misstänker att Mozilla är skyldig.

Sedan dess har jag tillfälligt upphört att använda openoffice.org
(hjälpte inte) och nu nyss gjort en dist-upgrade i hopp om att det
skulle hjälpa. Gnome, Mozilla och många av de andra relevanta delarna
är nu utbytta mot nyare och förhoppningsvis stabilare motsvarigheter.
Och X också förresten.

vmware gillade inte uppgraderingen men jag lyckas välan lista ut hur
jag skall få den på bättre humör igen.

 > Andra saker som jag kör så gott som oavbrutet är gkrellm, emacs21 och
 > xterm, samt understundom vmware och/eller OpenOffice.org. Samt Gnome,
 > men du har tydligen detta under KDE också?

Och lavaps. Jag glömde den korkade lavaps. Borde kanske dumpa den.

 > Det är ju en smula vanskligt att felsöka när .xsession-errors skrivs
 > över när jag kommer så långt att jag kan titta på den. Jag har kört en
 > xterm från en annan maskin med tail --follow=name och det är helt
 > dött. Till en början fylls loggfilen med "*** attempt to put segment
 > in horiz list twice" och sedan kommer det "...Too much output,
 > ignoring rest..." -- allt detta inom några minuter efter att jag
 > loggat in. Sedan är det helt tyst. Det skulle förstås underlätta om
 > man kunde bli av med dessa "horiz list" -meddelanden. :-/

Som tycks vara skyldig till dessa korkade varningar. Buggrapport och
något slags sätt att komma runt detta på gång.

/* era */

--
formail -s procmail <http://www.iki.fi/era/spam/ >http://www.euro.cauce.org/
cat | more | cat<http://www.iki.fi/era/unix/award.html>http://www.debian.org/