Re: Pipe som ljud-device?

On Thu, 17 Jun 2004 11:04:38 +0200, Daniel Swärd <excds@kth.se> posted to
debian-user-swedish:
 > Jag fick inte vsound att fungera, den ger ifrån sig nåt dumt meddelande
 > som den (såvitt jag vet) inte ska säga.
 > vsound -s -t "mpg123-oss -q  /mnt/mp3/test.mp3"
 > Error : cannot specify both --verbose and --stdout.

Min erfarenhet är att vsound inte begriper sina egna optioner över
huvud taget. (Var detta på Woody eller är samma sak fortfarande sönder
i Sarge? Buggrapport i så fall, pronto!) Det går att hitta en
kombination som gör att den inte klagar men då gör den kanske inte
just det man ville ... Jag har tyvärr inte fört bok men i min
.bash_history hittade jag vsound -k realplay nånting.srm som kanske
kan ha funkat. (Om inte den så möjligen vsound -s men det är mindre
sannolikt.)

/* era */

--
formail -s procmail <http://www.iki.fi/era/spam/ >http://www.euro.cauce.org/