[Löst] Misslyckad grub installation

Startade med rescbf24 root=/dev/hdb5 istället och då hittade han grub, eller rättare sagt stage filen som verkade ha kommit bort. Körde grub-install /dev/hda och sen update-grub och det fungerade, sen behövde jag bara editera /boot/grub/menu.lst för att få Windows att starta. Nu återstår mitt huvudproblem bara, att få X att fungera.

>---
>root (hd0,4)
>setup (hd0)
>---
>
>Där (hd0,4) är partitionen med /boot/grub. Se gärna till att menu.lst har din
>Debian-installation och Windows. Du får gärna vara lite mer utförlig och
>berätta vad som går fel. Någon ominstallation är knappast nödvändig.

I och med att jag skrev över MBR så kunde jag inte komma grub shell längre men jag har skrivit ner kommandona ifall det skulle hända igen.

Christian Vesterlund
2004-06-17