Re: Misslyckad grub installation

> Är en nybörjare på linux och Debian och har råkat ut för ett litet problem.

Då tycker jag att du är en väldigt duktig nybörjare. :)

> Har fått Windows att starta men vill ha tillbaka Debian, försökte med att
> köra Debian CDn med rescue root=/dev/hdb5 och han startar , när jag
> försökte köra Grub så hittade han den inte och vid en ominstallation av
> grub så visade sig att jag inte hade något nätverk tillgängligt ( har ett
> 3com 3C905C-TX ).

Du gör helt rätt, men något blir fel... Borde bara vara att köra grub och köra
följande i dess kommandotolksläge:

---
root (hd0,4)
setup (hd0)
---

Där (hd0,4) är partitionen med /boot/grub. Se gärna till att menu.lst har din
Debian-installation och Windows. Du får gärna vara lite mer utförlig och
berätta vad som går fel. Någon ominstallation är knappast nödvändig.

Lycka till!

*/ Christoffer Sawicki <qerub@home.se>