Re: Ljud på Sarge 2.6.6/bärbar

hej anders

> Kör jag programmet sndconfig får jag felmeddelandet FEL: Inga
> ljudmoduler funna.
apt-cache show sndconfig: [...] It requires a kernel with OSS sound
modules to be present.
men du kör alsa (som emulerar /dev/dsp gränssnitten för program som
kan inte alsa direkt), inte oss. att det programmet inte funkar är altså
klart.

> Ljudet är utmärkt om man exempelvis spelar upp en mp3:a via Mozilla
> men samma mp3 via Rhythmbox 0.8.4 ger felmeddelandet:  OSS-enheten
> "/dev/dsp" anv. Har gjort /dev/dsp* skriv och läsbar för världen.

det ser ut som en annan program använder /dev/dsp, eller hur?
men jag känner inte rythmbox och kan inte säga något om det.

thomas
--
thomas.marquart@astro.uu.se
http://www.astro.uu.se/~tmarqar