Re: Howto mailserver

Jag tycker guiden på http://www.qmailrocks.org fungerar fint. Iofs är den för debian woody, men det bör ju fungera med Sarge också.

----- Original Message -----
Sent: Tuesday, June 15, 2004 1:34 PM
Subject: Howto mailserver

xmlns:o="urn:schemas-microsoft-com:office:office" xmlns:w="urn:schemas-microsoft-com:office:word" xmlns="http://www.w3.org/TR/REC-html40">

Hej!

Jag har installerat Sarge på en burk som jag tänker använda som webb och mailserver. Tidigare har jag kört div. versioner  windows och aldrig haft problem med att sätta upp en mailserver, men i Linux har jag gått bet. Undrar om det finns någon här som känner till om det finns en enkel howto, som en nybörjare på Linux kan använda för att sätt upp en mailserver på Debian? Jag föredrar att använda program som jag kan installera via apt-get och mailservern skall klara av flera domäner.

Tackar på förhand,

Glenn