Re: Kernel 2.6?

hej

> Jag undrar om det finns några större nackdelar på att byta till kernel 2.6
> istället för nuvarande 2.4?
jag tror inte det.

> Anta att jag byter nu, går det smärtfritt att byta tillbaks till 2.4 om
> jag märker problem? Inga andra filer i systemet som skadas?

du behöver paketet module-init-tools till den nya hanteringen av
moduler och en ganska ny make-kpkg för att bygga kerneln.
Tänk på sysfs som monteras under /sys (dvs skriv det i /etc/fstab) och
att du antagligen måste ändra din /etc/modules fil eftersom många
modulnamn har förändrats.

hoppas det hjälpte
thomas
--