Re: spam och denna lista

harald meyer wrote:
Jag läser denna lista frekvent, men störs av att det kommer massor med
spam till den address som jag har registrerat till listan.
Hade förut en home.se address som drabbades av samma fenomen, dvs att
den bidde chokad av spam. Är jag den ända som drabbas av detta?

Nej du, lasse, du aer inte den enda, som blir drabbad, funderar starkt paa att flytta/byta mail, till en kompis mailserver, som aer starkt skyddad mot spam och
liknande..

Jaevligt jobbit kan jag saega ;/ men vad ska man goera? vill gaerna laesa
> listan, och bli av med spammet, men vet inte hur? naer man dessutom
> har en webbbaserad e-mail, och tycker den aer bekvaem, ska man sluta
> med saant daa? filtreringen funkar saa daaligt haer :/

aer breven adresserade till debian-user-swedish egentligen?

Om breven har kommit via listan har dom passerat murphy.debian.org, vilket du kan se i en Received-header i breven.

Själv skickar jag med falsk avsändaradress. Funkar utmärkt, förutom den
gången jag glömde det... Då fick jag 900 virus på tre-fyra veckor.
Nästan ingen spam, dock.

--
/Martin Leben
Remove dashes and numbers (if any) to get my real email address.