kernel-patch-mosix

Tjena!
Tänkte försöka mig på att bygga ett litet linuxkluster.
Men när jag försöker 'apply':a patchen ( kernel-patch-mosix ) så går det fel, flera rader i stil med:
2 out of 18 hunks FAILED -- saving rejects to file fs/exec.c.rej
1 out of 8 hunks FAILED -- saving rejects to file kernel/ptrace.c.rej
[...]

Till en början fick jag 25-30 rader, men då såg jag att mosix patch 1.5.7 som landat här med apt-get, var en patch för 2.4.17. Så jag laddade hem den kärnan och fösökte patcha den istället. Då blev resultatet endast 4 rader med fel... =/

det jag har gjort är:
1. packatupp kärnan
2. ställt mig i kärnans katalog
3. kört, ../kernel-patches/i386/apply/mosix

medan jag väntar på tips från er så ska jag se om jag inte kan hitta någon nyare patch, men då jag (enligt mitt eget huvud) redan använder en fungerande patch så har jag låga förväntningar på att det ska fungera med en nyare patch, det är väl nått fundamentalt fel jag gör!

/Patrik