Re: Flytta CVSROOT

On Wed, 26 May 2004, Peter Carlsson wrote:

> Hej!
>
> Jag skulle behöva flytta CVSROOT till en annan partition.
> Default hamnar det i /var/lib/cvs/ men den partition som
> /var finns på är relativt liten.

> länka /var/lib/cvs/ till ett bibliotek på en annan partition?

Du kan också, om du kör en någotsånär modern kärna (2.4.x?) använd "mount
-o bind /vol/stor-partition/cvs /var/lib/cvs", kanske elegantare. Jag
brukar montera diverse överblivna partitioner och soft-raid som ska
fördelas under /vol (en slags fattigmans-LVM), men i ditt fall (och många
mina) är det /home/.var-lib-cvs som monteras på /var/lib/cvs

/Per Eric
--
^): Per Eric Rosén http://rosnix.nu/~per/
/   per@rosnix.nu  GPG 7A7A BD68 ADC0 01E1 F560 79FD 33D1 1EC3 1EBB 7311