Re: Emacs-problem

Tack för alla svar!

Nu verkar det funka som det ska.
Till min förvåning märkte jag att jag inte installerat paketet nfs-common. När jag gjorde det och bootade om startar rpc.statd och allt funkar som det ska. Jag tycker fortfarande att det är konstigt att det bara är emacs som krånglat - allt annat har funkat bra. Nåja.

/Arvid

Arvid Rosen wrote:
Hej!
Jag har lite problem med GNU Emacs 21.3.1
Att öppna och stega runt i en fil går bra, men när jag gör den första ändringen fryser programmet och står still i en till ett par minuter. Sen börjar allt funka som vanligt igen, ända till dess att programmet startas om då samma problem återkommer.
Jag har inga konstigheter i min .emacs.

Datorn har ingen lokal hårddisk utan bootar helt över nätverket om det nu kan spela något roll.

Tacksam för all hjälp!

Arvid