Exim-problem

Exim verkar inte må bra, får följande:

/etc/cron.daily/exim:
failed to open DB file /var/spool/exim/db/retry: File exists
failed to open DB file /var/spool/exim/db/wait-remote_smtp: File exists
run-parts: /etc/cron.daily/exim exited with return code 1

Är det bara att ta bort filerna? Kör Debian unstable och Exim 3.

Annan fråga, ska jag uppgradera till Exim 4 eller rentav gå över till
Postfix? Fördelar/nackdelar? Maskinen i fråga hanterar mail för mig och
min familj, ett par hundra mail om dagen (lite listor och sånt).

--
Mikael Bergman <mb@abc.se>