Re: Andra alfabeten på webben

Pelle Nilsson:

Jag vill att galeon/mozilla ska kunna rendera text skriven på så många språk som möjligt (kinesiska, hebreiska, arabiska etc). Hur gör jag?

Det borde räcka att installera diverse fontpaket.

Jag provade att installera paketet "xfonts-efont-unicode" men utan effekt.

Jag tror dock inte det räcker med Unicodefonter, du måste nog ha fonter
för de olika möjliga teckenkodningarna och språkgrupperna. Jag har inte
gjort något speciellt, mer än att installera massvis med fontpaket, och
det fungerar fint för mig att visa sidorna i bl.a Mozilla här.

--
\\//
Peter - http://www.softwolves.pp.se/