Hur aktiverar man DNS lookups för Apache2 ?

Jag använder Webalizer för att skapa statistik på min webbserver. Men jag får fram 100% unknown på användarna i rapporten. Så jag undrar hur man på ett enkelt sätt kan aktivera DNS lookup i Apache2 eller Webalizer?

Jag har läst i FAQ för webalizer att man kan aktivera DNS lookup i Apache2 som dom rekommenderar, problemet är att jag inte vet hur. Eller att man kan aktiverar det när man kompilerar webalizer. Det är mitt andra problem, jag har installerat allt med apt-get på servenr och vet inte hur man kompilera om något när det väl är installerat.

/Glenn