Re: System bootup in progress - please wait

Rickard Karlsson skrev:
> Jo, inte har jag någon sådan fil, kan den ha försvunnit när jag använde
> Services Admin?

Om jag var du skulle jag vilja veta om jag, kanske utan att veta om det,
förstört något mer. Om du inte har en maskin över att göra en
referensinstallation på, kanske du i alla fall har en hårddisk liggande
eller en oanvänd partition på din befintliga hårddisk. Du kan också
installera Debian till en katalog med hjälp av debootstrap. Se [1] för
introduktion. "Cross install howto for Debian" [2] bjuder på mer
intressant läsning. Trots titeln så tror jag att det enda som inte är
tillämpbart är hur du installerar debootstrap. För din del är det ju inte
krångligare än:
# apt-get install debootstrap

Ett annat, lite krångligare, alternativ är förstås User Mode Linux [1],
vilket även finns som Debian-paketet user-mode-linux.

[1] http://www.debian.org/releases/stable/i386/
ch-preparing.en.html#s-linux-upgrade (Plocka bort radbrytningen)
[2] http://www.burgettsys.com/stories/59455/
[3] http://user-mode-linux.sourceforge.net/

Lycka till!
--
Remove dashes and numbers (if any) to get my real email address.