System bootup in progress - please wait

Hej, jag har nyss bytt till Debian från Slackware och är till största delen nöjd.
Men tyvärr så har jag ett problem som jag tror uppstod när jag försökte rensa lite
bland programmen som körs från start med programmet "Services Admin". Nu när
jag startar får jag följande meddelande när jag loggar in:

"System bootup in progress - please wait"

Endast root kan logga in. Jag har tagit bort filen /etc/nologin men det skapas en ny
igen. Vet någon vad jag ska göra för att rätta till saken?

--
Rickard Karlsson