Problem med Debian, "No shell"

Hej, jag har ett litet problem med mitt Debian. Efter att jag lekte lite med grupper, och försökte lägga till nån använader i en grupp, slutade alla användare förutom root att fungera. Jag får meddelandet "No shell". Sökvägen är rätt i /etc/passwd (/bin/bash).

r3Fl3X:~# ls -l /bin/bash
-rwxr-xr-x    1 root     root       511400 Apr  8  2002 /bin/bash

Ser ju ut att ha rätt flaggor också.

Jag kör Debian Testing/Unstable just nu, med kernel 2.4.18. Som sagt, root fungerar, inga andra användare. Fungerar inte att lägga till nya heller.

Sebastian Lövdahl
E-mail:sebastianlovdahl@hotmail.com

Veckans Pollenprognos hittar du nu på MSN Väder Klicka här