Re: ATI Radeon 9800 pro

Johnny Chadda (johnny@snugg.net) wrote:
> [...]
> Det du behöver göra är att ladda ner rätt drivrutin från www.ati.com och sedan kompilera och installera den. Den finns endast i rpm-format, men med alien går det smärtfritt att konvertera till deb.

Ännu smidigare är att använda paketen från Flavio's sida. Smidig
installation med make-kpkg, finns även binära paket för den som är
intresserad.
http://xoomer.virgilio.it/flavio.stanchina/debian/fglrx-installer.html

> Kruxet är att du bör ladda modulen (fglrx) innan agpgart laddas. Det gör enklast genom att helt enkelt kompilera agpgart som modul i kärnan.

Vad kan man få för problem om agpart laddas innan? Har nämligen ett
litet problem. Om jag använder radeonfb (framebuffer) och använder fglrx
med DRI-stöd aktiverat så hänger hela systemet för mig om jag växlar
från X till console igen.

Örjan