Re: Hur blir man av med spam?

fredag 23 april 2004 15:05 skrev Per Olofsson:

> Jag föreslår att du prövar spamprobe. Jag tror att den är lite lättare
> att använda än Spamassassin, fast SA är säkert också bra om man lyckas
> konfigurera den rätt. Själv får jag ganska lite spam nu för tiden, jag
> använder mig dels av en central spamfiltrering av Spamassassin som jag
> inte själv har hand om, och dels av spamprobe för att filtrera bort
> den ganska stora mängd som ändå slipper igenom det centrala filtret.

Tack för tipset, spamprobe blev det och jag är numera spamfri. Lite svårt att
få att fungera med exim och jag har det väl inte 100% integrerat ännu, men
spammen rensar det bort iallafall. Programmet är också förhållandevis snabbt
på långsamma maskiner (jag filtrerar mailen på en 100Mhz pentium)

Karolina