Re: Yahoo!

On 2004-04-28 14:47, Peter Karlsson wrote:

> Per Olofsson:

> Ja. Jag har en webbsida som är populär bland AoL:are.

> Jag har gett upp. Men jag har ett filter som tar bort HTML om brevet är
> multipart och innehåller html + vanlig text. Det är resterande brev som
> studsas (efter alla virus- och spamfilter).
>
> Men nu har jaglagt in en spärr så att den inte studsar brev till
> adresser som innehåller "list".

Använd "Precedence:"-headern istället. "bulk" och "list" är vanligt
förekommande värden på denna header när det kommer från epostlistor.

F.ö. anser jag också att det (nu mera) är en styggelse att skicka
studsar till 3:e-partsmottagare. Avvisa skiten redan under
SMTP-konversationen så slipper du generera studsarna själv
(exim4+exiscan+sa-exim är en fantastisk kombination för att åstadkomma
detta).

/Richard