Re: locales

On Tuesday, 27 Apr 2004 22:08, Per Olofsson wrote:

> Varför genererar du så många för? Ändra i /etc/locale.gen så att bara
> de du behöver genereras och kör locale-gen, eller kör dpkg-reconfigure
> locales.

För att det har varit så sedan jag installerade.

Lite snokande ledde mig fram till att det berodde på bugg 245657[1], och där
fick jag också samma råd som du gav, vilket löser problemet (såvida man inte
är rumän).

Det var alltså både bugg och PEBCAK. :) Tack!

[1] http://bugs.debian.org/cgi-bin/bugreport.cgi?bug=245657

--
Alex Nordström